Kom og oplev Ford Fiesta EcoBoost Hybrid

Vores populære Ford Fiesta er klar til fremtiden og udvides nu med hybridteknologi (mHEV). Herudover udvides modellens vifte af konventionelle brændstofmotorer også med 7-trins automatgear med dobbeltkobling.

Fiesta EcoBoost Hybrid fås fra 164.990 kr.

Fiesta 1.0 EcoBoost med 7-trins automatgear fås fra 194.990 kr.

Den nye Fiesta EcoBoost Hybrid består af 48 volt mildhybridteknologi (mHEV), der først blev introduceret i den nye crossover-SUV Ford Puma tidligere i år. Den giver en bedre brændstoføkonomi og forstærker ydermere Fiestas velkendte køreglæde med højere ydelse og mere responsiv acceleration.

Roelant de Waard, vicepræsident for Marketing, Sales & Services hos Ford Europa udtaler: “Med introduktionen af Fiesta EcoBoost Hybrid bringer vi fordelene ved vores hybridbiler ud til flere kunder end nogensinde før.”

EcoBoost Hybrid (mHEV)

Fiesta EcoBoost Hybrid fås med enten 125 eller 155hk. Drivlinjen i de nye hybridvarianter består af en ny remdrevet starter-generator (BISG), der gør det muligt at indfange og genanvende den energi, der normalt går tabt ved nedbremsninger. Strømmen lagres i bilens luftkølede 48 volt litiumionbatteri.

BISG-systemet fungerer også som en motor, der arbejder side om side med benzinmotoren helt uden overgang. Den lagrede energi bruges til at assistere benzinmotoren under normal kørsel og acceleration. Energien bruges også til at drive bilens andre elektriske systemer og funktioner.

Det intelligente og selvregulerende mildhybridsystem er indbygget i begge udgaver af Fiesta EcoBoost Hybrid. Systemet overvåger løbende bilens tilstand for at afgøre, hvornår det giver mest mening at lade batteriet op, og hvornår det er tid til at anvende de indsamlede reserver.

Også Fiestas i forvejen prisvindende 1.0 EcoBoost-motor med 125 hk bliver bedre med det nye automatgear med dobbeltkobling. Automatgearet giver mere smidige gearskift, bedre brændstoføkonomi og mindre CO2-udledning sammenlignet med den tilsvarende og udgåede 1.0-liters EcoBoost-variant med 100 hk og 6-trins manuelt gear.

Fiesta tilbydes også med 1.5-liters TDCi-dieselmotor på 85 hk med 6-trins manuelt gear.

Avanceret og tilkoblet

Med Fiestas nye hybrider følger også introduktionen af førerassistanceteknologier, der kommer til Fiestas modelprogram for første gang.

Disse inkluderer adpativ fartpilot med Stop & Go-funktion til automatgear og fartskiltegenkendelse, som hjælper bilen med at holde passende afstand til de forankørende samt overholde de givne fartgrænser ved aflæsning af fartskilte.

Stop & Go-funktionen, som fås til Fiesta med det nye 7-trins automatgear, kan automatisk bremse bilen helt ned til stilstand i start-stop-trafik. Teknologien vil selv genstarte bilen, hvis forankørende sætter i bevægelse inden for de første tre sekunder. Går der længere, skal føreren blot trykke på en knap i rattet eller træde blidt på speederen.

Dertil følge et indbygget FordPass Connect-modem som standard. Modemet gør det muligt at fjernstyre en række af bilens funktioner via FordPass-appen. Man kan blandt andet planlægge sin rute via navigationssystemets “Trafikken lige nu”-funktion, åbne og låse dørene på afstand, starte bilen på afstand (i modeller med automatgear), finde bilens nøjagtige placering i uvante omgivelser samt tjekke bilens brændsstofniveau, dæktryk, olie med videre.

Fiestas SYNC 3 infotainmentsystem er også blevet mere intuitivt og letbetjeneligt. Systemets 8″ farvetouchskærm har fået større knapper, medens en ny trådløs oplader nu også fås. Systemet virker med både Apple CarPlay og Android Auto.

 

Kontakt

Læs relateret materiale på vores nyhedsside.